Monday, June 9, 2014

OJT

Memandangkan perkara sama sahaja pada hari kelima, so aku terus lompat nak cerita tentang OJT, ataupun nama panjangnya On Job Training. Bagi semua peserta NCIP mesti ojt untuk melengkapkan 10 hari training. Kalau tak buat, maka tak boleh graduate. Tak graduate maka tak boleh lah nak buka NC mengikut standard sini.


Alhamdulilah aku dan kumpulan dapat ojt di kawasan cdo sahaja. Ada group lain sampai berjam nak ke tempat ojt. Antaranya bukit noon yang berada di kawasan tanah tinggi. So kumpulan aku ada 7 orang. 3 orang dari team cina Malaysia, dan lagi 4 aku, faizal, shafa, dan kak ita. Kitorang ojt di club healthchat milik Lot dan shan. 


Kitorang sampai dekat kelab ngam-ngam jam 7 lepas itu terus mulakan ojt. Paling menarik belajar buat shake, talking point dan roadshow. Cara buat shake sangat-sangat berbeza dan sangat sedap. Sedap dia macam aiskrim yang telah cair. Memang syokkkk..


Kemudian belajar nak greet dan bersosial dengan club member dan belajar untuk belajar mengatasi rejection. Lepas itu kitorang ramai-ramai buat roadshow, dan paling menarik membuatkan aku punya keyakinan bertambah. Sangat senang diorang buat roadshow, dan orang ramai pulak senang je nak naik penimbang dan datang ke kelab untuk next explaination. 


Dekat roadshow ini sahaja dapat bawa lebih 20 orang utk ke kelab. Yes walaupun tak semua enroll tapi itu menunjukkan sistem ini sangat menarik dan orang suka dengan explaination dan paling penting MAGIC NUMBER. 


Aku bersyukur sangat dapat belajar di sini. Dapat tingkatkan motivasi, personal development, membentuk diri lebih positif dengan melihat semua yang berlaku pasti ada hikmah. Kami dididik untuk memahami dunia ini adalah sesuatu yang penuh dengan hikmah, dan melihat dengan positif. 


Bertambah yakin juga untuk mulakan club nutrisi yamg mudah diduplikasi dan sukess membantu orang sihat dengan menggunakan herbalife setiap hari di kelab. InsyaAllah dah dapat beberapa tempat yang sesuai untuk memulakan NC. Target tahun ini sekurang-kurangnya 20 kelab dibuka dalam team aku. InsyaAllah mereka yang betul-betul nak suksess dengan herbalife menggunakan Kelab akan di mentor dan dibantu oleh aku. 


Misi aku nak pastikan team aku dapat duplikasi dan suksess dalam Herbalife, dalam masa dapat bantu orang lain baiki kesihatan dan selesaikan masalah kewangan. Alhamdulilah ojt hari ini betul-betul buka mata dan hati bahawa semua orang boleh buat herbalife dan makan herbalife. Aku dah tak sabar nak balik malaysia dan invite seramai orang datang ke kelab. 


Kitorang dapat balik awal hari ini. Lepas habis ojt owner kelab belanja makan ayam golek 4 ekor berkongsi 7 orang. Ayam golek halal :)


Lepas makan terus gerak balik hotel, dan aku siap-siap untuk ke Centrio. Misi nak beli data plan 5 hari unlimied internet dan beli deadoran. Haha..lepas itu singgah mart dia beli makanan dan survey-survey barang-barang dekat situ. Mostly barang-barang kita rasa mahal dekat malaysia, dekat sini 50%murah. Antaranya barang-barang north face, dan telco. 


Balik ke hotel naik tutktuk 7peso bersamaan 50cent. Pastu uncle ajak kitorang g makan dekat Istanbul grill. So gerak ramai-ramai jam 6. Order macam-macam, dan overall memang sodap makan dekat sini. Thank you uncle sebab belanja kitorang makan. Hehehe...


Okk sambung esok :) 

Rindu isteri, anak, dan team ;)

No comments:

Post a Comment